Artykuły | Akordy gitarowe | Sklep z kursami | Kontakt

Serwis GramNaGitarze.pl to nauka gry na gitarze online. Znajdziesz tutaj m.in. kursy gitarowe, akordy, tonacje, tabulatury gitarowe, a także wiele ciekawych artykułów i informacji dotyczących nauki gry na gitarze.

Skąd pobrać tuner gitarowy, który pomoże mi nastroić gitarę?

Chcesz nastroić swoją gitarę ale nie posiadasz elektronicznego tunera, a sam jeszcze nie potrafisz tego zrobić?

Nie ma problemu. Znam dwa programy komputerowe, dzięki którym możesz to zrobić w kilka sekund. Jeden to typowy tuner gitarowy, a drugi jest większym programem z wbudowanym tunerem.

Obydwa programy możesz pobrać i już za chwilę mieć nastrojoną gitarę. Dodatkowo będziesz potrzebował mikrofonu (może być zwykły np. taki jak do Skype), chyba że masz gitarę elektryczną i odpowiedni kabel, który umożliwi Ci podpięcie jej bezpośrednio do komputera.

Pierwszy program nazywa się AP Tuner, możesz go pobrać ze strony www.aptuner.com, natomiast drugi to Guitar Pro, wersję 15 dniową możesz pobrać ze strony www.guitar-pro.com.

Jeżeli chcesz tylko nastroić gitarę polecam Ci AP Tuner, ponieważ szybciej go pobierzesz i zainstalujesz.

Przejdź w tym celu na stronę www.aptuner.com i pobierz plik APTunerInstall.

Kiedy pobierzesz program zainstaluj go i uruchom. Program jest płatny ale możesz go wypróbować za darmo i nastroić swoją gitarę. W tym celu przyciśnij przycisk "Use Tuner without registering" po uruchomieniu programu.

Po przyciśnięciu przycisku program jest gotowy do pracy.

Aby nastroić gitarę za pomocą tego programu musi być dostarczony do niego sygnał dźwiękowy z gitary (program musi "słyszeć" gitarę). W tym celu użyjemy mikrofonu. Uderz lub chuchnij kilka razy w mikrofon i zobacz czy pasek pokazujący poziom sygnału (po lewej stronie programu) wykrywa sygnał z mikrofonu.

Jeżeli pasek nie wykrywa sygnału lub sygnał jest cały czas na poziomie maksymalnym musisz zmienić ustawienia w Twoim komputerze.

Kliknij szybko dwa razy na głośniczku, który znajduje się na pasku systemowym obok zegarka (standardowo w prawym dolnym rogu ekranu), aby otworzyć "regulację głośności".

W okienku, które się pojawi wybierz "Opcje > > Właściwości", następnie w polu "ustawienie głośności" zaznacz "nagrywanie".

Teraz zobacz czy poniżej jest zaznaczony mikrofon (Mik), jeżeli nie to zaznacz go i przyciśnij przycisk "OK".

W okienku "Regulacja nagrywania", które teraz widzisz, zaznacz mikrofon (Mik) i suwakiem ustaw głośność tak, aby pasek sygnału w tunerze był możliwie jak najniżej, a przynajmniej poniżej połowy.

Zbliż teraz mikrofon do gitary (lub wzmacniacza, jeżeli masz elektryczną) i uderz w dowolną strunę. Pasek sygnału powinien zareagować i wychylić się przynajmniej za połowę. Jeżeli wychylił się poniżej kreski zbliż mikrofon do gitary lub zwiększ czułość mikrofonu.

Jeżeli wszystko ustawiłeś i program reaguje prawidłowo na dźwięki możesz przystąpić do strojenia instrumentu.

Autor: Tomasz Sikorski

LOGOWANIE

Zarejestruj się

AKORDY GITAROWE

pełny spis akordów

SZUKAJ W SERWISIE

Pracownia Akustycznego Bluesa
Strona główna | Zasady korzystania z serwisu | Informacja o Cookies | Reklama | Uwagi i błędy

© 2007-2014 GramNaGitarze.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone